Dyscalculie en reken-wiskundeproblemen

Als het leren rekenen niet vanzelf gaat, kan dit meerdere oorzaken hebben. Er kunnen achterstanden zijn die uw kind met extra hulp kan inhalen. Er kan ook sprake zijn van de hardnekkige leerstoornis dyscalculie. Het woord dyscalculie komt uit het Grieks en Latijn. Het betekent 'moeite hebben met rekenen'.

U kunt in de praktijk terecht voor:

- begeleiding die past bij uw kind
- een gesprek met u en uw kind
- onderzoek naar de reken-en wiskundevorderingen van uw kind/leerling
- vaststelling van een rekenachterstand en het achterhalen van de oorzaak       hiervan
- onderzoek naar dyscalculie
- een dyscalculieverklaring (indien van toepassing)
- overleg met school over passende begeleiding
- advies aan u, uw kind en de school over behandeling
- verwijzing naar een deskundige remedial teacher (zo nodig)



 
 

Contact

Praktijk Lorentz

Drs. Inge Vollaard
Lorentzkade 46
2313 GD Leiden

Telefoon:   06 42974485
E-Mail: info@praktijk-lorentz.nl

Erkend supervisor NVO

KvK-nr. 65240162
BIG-regr.nr. 09053184625

Klik hier voor alle contact info